Wednesday, June 8, 2011

Picnic @Port Dickson





Assalamualaikum.

Ingat lagi kan entry aku pasal hari belia kat putrajaya tuh? Okay, keesokan hari tuh aku ada picnic kat Port Dickson. Dah banyak kali aku cakap, aku dah bosan ngan PD tuh. Dah 3 tahun aku bermastautin kat sana, tapi family aku tak muak2 nak bercuti kat sana. Aku ikutkan jeh, bukan plan aku pon kan. Asalkan yang aku tahu, enjoy je. muahaha.

Macam2 aktiviti yang family kitorang buat, main kotak beracun, monyet-monyet, lagi ape tah permainan yang kitorang main dalam air. Time aku tengah leka2, berangan2, tetibe sedara mara&adik beradik tarik kaki aku sampai air laut aku tertelan. Ada satu soalan dalam kotak beracun "siapa paling kuat kentut dalam family" soalan ni dapat kat adik aku. Ade ke die cakap aku yang paling kuat kentut? Hello? haha! Aku tak malu pun sebab aku tau bukan aku yang paling kuat kentut dalam rumah. Ada orang lain. haha.




Seriously, aku dah hitam sekarang. Silap aku dah mandi tengah panas terik baru nak pakai sunblock. Teruja nampak laut kot sampai jumpa laut jeh terus bukak dress and mandi pakai inner jeh. haha. Leher ngan badan aku dah berbelang, tangan aku pon dah berbelang. hoshh.

Rasanya sepanjang kat PD tuh 3 kali kot aku makan ayam. Bab makanan memang ohsemm! Macam2 makanan yang family bawak. Tengah sedap2 mandi, rasa2 lapar, naik atas singgah makan jap. Pastu sambung mandi balik, rasa lapar, naik atas singgah makan lagi. Ohsem kan? :D Nasib baik kurus, nak kesah apa kan. hehehe.



budak2 pengakap memasang khemah


anak2 ketam yang dikumpul oleh ammar











p/s: This week ada camping kat tempat yang sama jugak. Bermalam dalam khemah. Teringat kenangan jambori pengakap. Can't wait okay :)

4 comments:

  1. ho yeah! mmg seronok lah. best giler picnic ngan family ni..

    benarkah kamu yang paling kuat kentut dalam family? hahahaha..

    ReplyDelete
  2. tang makan tepi laut yang best! heheh

    ReplyDelete

Thank you for reading