Tuesday, November 29, 2011

Current Story



Semenjak berada di taiping saya jadi semakin garang kepada budak-budak gara-gara sikap nakal yang dibawa oleh yasmin, ammar & aleesya. Aleesya, seorang budak perempuan yang berusia 3 tahun. Nampak comel tapi kuat menyakat abangnya. Gila kamera, pandai posing depan kamera, suka mandi & bazirkan air, dah pandai buang air kecil dalam toilet & berlagak tak pakai pampers lagi. Hihi. Bila kita nak ajar dia baca abc, dia sibuk nak baca abc dari youtube, lepas tu mula buat perangai nak tengok video lain. Even agak pelat sikit, tapi lancar baca abc. Nombor pun dia dah kenal juga. Memang kena buat aksi garang depan dia baru dia nak dengar cakap.



Inilah dia Aleesya Yasmin. Ramai panggil dia Jepun.

"Lisya dah besar kan? Dah boleh kahwin kan?" - katanya




Muka lepas main bedak.


Biasanya budak-budak ni dihantar ke rumah Cikgu Siti, kononnya Cikgu Siti ni babysitter la. Tapi dah ada aku & ainul di rumah makcik, so kitorang jela yang jaga dorang. Kadang-kadang aku masak, or makcik aku belikan lauk. Pagi-pagi dah kena mandikan dorang, pakaikan baju, sediakan makanan & tidurkan dorang sekali. Kena biasakan bagi dorang tidur, hyperactive sangat-sangat!






Kakak dia kena makeup untuk konsert, dia pun nak join skali..







T_T

Mentang-mentang kak nish pakai braces, sampai hatiiiiiiiii lisya!

8 comments:

  1. Hahahah.. Chomel je dier.. Aaah, macam korean muka dier.. kiut.. @~@ Baru follow sini yee..

    ReplyDelete
  2. budak2 kalau x nakal cmtu,, x best la...bru la kita rasa bz memanjang kalau dgn dia..hehe..
    sy dh ada 8 anak buah..paling latest dpt minggu lepas...
    riuh jek umh kalau semua balik kampung..hehe..
    walaupun kdg2 rasa marah,,tp tetap sronok ..

    ReplyDelete
  3. aah, tau takpe. kdg2 geram giler tgk dorang nakal, kdg2 happy bila tgk aksi lawak dorg. haha. mcm2 perasaan yg ada :)

    ReplyDelete

Thank you for reading