Wednesday, December 7, 2011

Percutian 2011

Beberapa minggu yang lepas saya & family makcik saya bercuti ke Teluk Batik & Pulau Pangkor. Hmm pergi holiday tak bawak kamera sendiri, agak sedih sikit. Tapi takpe, kenangan tetap ada. Sebenarnya makcik ajak pergi Teluk Batik & Pulau Pangkor pun sebab saudara belah pakcik dari Singapore datang singgah ke Taiping. Maknanya percutian saya kali ni bersama orang Singapore lah ye. Sangat seronok. Dekat lumut, kami tempah bilik di Marina Cove Resort. Percutian selama 3 hari 2 malam. Jumaat bertolak dari Taiping, sabtu pula berjalan-jalan di Pulau Pangkor. Dekat Pulau Pangkor kami singgah ke kilang sotong, kota belanda & batu bersurat.




Secara terus terangnya, ni kali pertama saya snorkeling dalam hidup saya. Keluarga saya pernah snorkeling tapi mase dorang semua bercuti ke Pulau Tioman, saya tak dapat ikut sebab ada kelas. So dah alang-alang bercuti ke Pulau Pangkor & kebetulan nak pergi snorkeling, saya tak nak sia-siakan pengalaman ni walaupun pada sebelumnya saya tak berniat langsung nak mandi laut. Memang ada bawa baju mandi, tapi masa pergi Pulau Pangkor tak bawa pulak baju mandi. Bila dah tau pergi snorkeling, masa tu jugak beli baju mandi. Lutut & tapak tangan saya banyak luka akibat terkena batu karang. Sakit woooo. Bila nak naik atas batu terus tergelincir. Sedih, lutut banyak darah. Terus terpikir kalau keadaan berdarah nak masuk laut mesti banyak ikan datang. HAHA.


Rasanya mase tuh first time keluarga singapore naik banana boat. Dorang mintak dijatuhkan sekali je. Ohh kalau saya of course nak lebih dari sekali, sebab dah biasa naik banana boat di Port Dickson.

Lagi satu, sebelum ni saya tak berapa suka nak makan durian. Orang singapore datang beli durian dalam kuantiti yang agak banyak, so masa tuh agak banyak juga durian yang saya jamah bersama mereka.



pemandangan dari bilik - Marina Cove Resort


Kota belanda. Seolah-olah terasa seperti berada di belanda. Ouchh


Batu bersurat merupakan ukiran paling tertua dan tulisan jawi pertama ditemui di Malaysia.


Lebih kurang ikan-ikan macam ni yang saya jumpa & bagi makan.
1st time bagi makan saya menjerit dalam air sebab takut ikan-ikan ni gigit tangan saya. HAHA

SOURCE: GOOGLE


InsyaAllah jumaat ni akan ke Teluk Batik lagi :)

8 comments:

  1. wah, seronok nya awak dpt bercuti dgn family. dpt snorkeling skali plak tu. best nya. ^_^

    ReplyDelete
  2. hanis aja fitinggg!...hihi... good luck dlm berbelog kn diri kamu (:

    ReplyDelete
  3. aqil: 1st time snorkeling. best :)

    ReplyDelete

Thank you for reading