Thursday, January 26, 2012

Berjimba!


Macam biasa waktu cuti confrim ada saudara-mara yang balik kampung. Raya cina haritu family & saudara dah plan pergi makan-makan dekat Melaka. Tapi terkenangkan MELAKA? JEM? SESAK? Oh tidak, terpaksa tukar plan. Mana taknye, Melaka tu ramai penduduk Cina, lepas tu kalau jem memang lembab kereta gerak. Deymm.. Kitorang tukar plan makan-makan dekat Perkampungan Ikan Bakar Terapung *cehh dengar ayat macam makan ikan bakar sambil terapung pulak kan* Sedap weh layan kupang masak sambal, sotong & udang tepung, nasi lemak & macam-macam lah. Okay, kalau korang nak tahu, lepas je aku balik dari Perak bulan lepas, aku timbang berat badan aku dah naik 6kg. Hmmm. Sekarang ni bukan main lagi aku jamah macam-macam makanan. Tak hiraukan langsung lemak yang berkumpul. Padahal waktu petang sebelum pergi makan kitorang bermandi-manda dekat Lubok Petai, dah pecah lemak sikit lepas tu terus makan banyak makanan sekali gus sampai perut buncit. Thanks T_T


OH LEMAK, KAU SEDANG BERSUKA RIA YE, JAGA KAU NANTI.



Tengok sajalah muka budak kanan sekali tuh. Bukan main tembam lagi.


Keesokan harinya kitorang plan pergi KL pulak. Berjalan di sogo, jalan tar & klcc. hihi. Akhirnya ada masa jugak kaki ni berjalan jauh. Sambil jalan sambil exercise. Tapi rasanya kaki ni dah tak dapat menampung lemak di peha & punggung sebab cepat penat bila berjalan T_T


















Kegemaran aku & ainul. Waduh, kalaulah ada yang pingin belanja gue ini gadget. Gue sangat mahu dong T_T




Flying man tahu aku suka sangat mini cooper kan. Bagusla dia tahu, boleh jadi salah satu barang hantaran. Hahaha




Baru nak exercie tiba-tiba jumpa pulak kedai popilla dekat food court klcc. Waduh waduh, gimana sihh. Aku dah terliur tengok nachos disaluti cheese. Lagi-lagi ada cheese kan, memang wajib jadi favourite untuk perempuan gemuk macam aku ni. 







Popi beef + nachos

*siapa tak suka makan nachos sumpah tak ohsem*


p/s: Aku baru je pau flying man belanja nachos guna duit ang pau. Ahakkks! 





Video ni memang saja-saja diupload, saja bagi kenangan untuk anak cucu. Cewah. Haha. 
Pashmina merah tu nama dia najaa, ala yang suka tutup muka tuh. Haha. Saje je aku gelarkan dia selena gomez sebab tumblr dia penuh gambar selena gomez, dah cecah 2000 kot follower dia.
Baju kuning tu Ainul, adik aku. Dia memang suka buat suara buruk sebut "BAU FOLLOW!" Konon ada gaya OSBON le tewww.
Yang sebut pasal Dr.Fadzillah Kamsah tu Alya. Dia cousin aku paling gila katakan. Haha


JANGAN LUPA SUBSCRIBE FH, OKAY? :)

37 comments:

  1. popi beef nampak sedap.. kena try nie.. :)

    ReplyDelete
  2. amboi kemain bjalan ye...
    aq follow ko sis

    ReplyDelete
  3. Comelnye pic..

    Mke awk skit mcm kakak sye time dia kecik2 dlu.. hee~~

    ReplyDelete
  4. kamera yg awk suka tu nma ape ye....comel! vintage!

    KORANG PERNAH KENA TIPU TAK DENGAN KAWAN?
    TAK PAYAHLA KAWAN DENGAN ORANG MACAM NI
    http://pulsowanie.blogspot.com/2012/01/tak-payah-nak-tipu-pasal-life-sendiri.html

    ReplyDelete
  5. alaaa dik sekali sekala layan aper salahnyer....hihihihih then cepat2 diet....

    ReplyDelete
  6. nadia: tula kan,ni pon fikir nak puasa ni.hihi

    ReplyDelete
  7. perghh. jalan xajak syaz. camnie lah kan. fine fine fineee. huhu

    ReplyDelete
  8. xpenah makn popi beef...sedap eh..mhl x> keh3

    ReplyDelete
  9. syaz: alaaaaaaa kite berjimba dgn family. sorryyyyyy T_T lain kali kite berdua plak ehh :D

    ReplyDelete
  10. mimi: sedap!ada tomato,tu yg wat lg sdap.hihi.x mahal pon :)

    ReplyDelete
  11. tergodanya tgk nachos tu,full of cheese lagi..sedap tak?
    msti sedap la kan.ehehe

    oh no..i want one!
    :D

    ReplyDelete
  12. alah xpe tembam sekali sekale comel ape ;)

    ReplyDelete
  13. anne: ya Allah, sedap gila!berlemak! :D

    ReplyDelete
  14. ms bery:orang lain comella,saya ni tak T_T

    ReplyDelete
  15. oit2..jgn kutuk2 melaka k..heheh.sy balik melaka hari tu tak jam punggg..hehe

    ReplyDelete
  16. tak penah nmpak pulak popilla tu walaupon dh beriban2 kali pergi klcc. hahaha. takpe2 next time nk suruh encik laki belanja :p

    *btw , nachos gila sedap. nakk gakkk !!!

    ReplyDelete
  17. iedchan: melaka kt mane tuh?kwsn kampung ke?haha

    ReplyDelete
  18. cikpipitembam: laaaa memang ade la.hahacarikla kat foodcourt.bukan yg berdekatan dgn mcd tao.nachos mmg sedap! :)

    ReplyDelete
  19. ok, awak buat saya lapar. terima kasih sangat2 -.-

    ReplyDelete

Thank you for reading