Wednesday, December 12, 2012

REVIEW: SILKY WHITE LIGHTENING LIQUID FOUNDATION & DUO EYE SHADOW


Sebenarnya saya dah terlepas peluang pergi ke Shah Alam demi WAREHOUSE CLEARANCE bulan lepas akibat hal kecemasan. Tapi tak apa, The Weld(at Raja Chulan) selalu ada sale setiap hari Jumaat(I guess!). So, memang takla saya nak lepaskan peluang beli barang-barang kosmetik. Oh ya, sebenarnya  ini clearance stock dari Guardian. So, bukan semua jenis jenama kosmetik yang ada. Saya pun taknak lepaskan peluang beli eye shadow & foundation dari Silky Girl.






SILKYGIRL - Silky White Lightening Liquid Foundation  
Original Price : RM 20.90 
               Sale : RM 10.00  
    SILKYGIRL - Duo Eye Shadow                                      
Original Price : RM 15.90
            Sale : RM 6.00

Yayyy! Saya berjaya dapatkan semuanya dalam harga RM22.00 sahaja. 


Inilah hasilnya lepas 'godek-godek' eye shadow & foundation Silky Girl. Sebenarnya saya tak berapa handal pun ber-makeup ni, sekadar untuk pergi kerja & jalan-jalan sudah. Ikut keselesaan saya je. hehe.


Seriously, amat berpuas hati dengan result Silky White Lightening Liquid Foundation. Sebelum ni saya guna bb cream Garnier. Tapi, saya tak tahu bedak jenis apa yang sesuai digunakan dengan bb cream & foundation.

Soalan 
1) Apa beza antara foundation & bb cream?
2) Bedak jenis apa yang sesuai digunakan dengan bb cream & foundation?

Thanks in advance pada sesiapa yang berani jawab soalan cepumas saya. hehehe. 

4 comments:

  1. wahhh! mmg sale gile tu ... n chanteq kamu mekap :)

    ReplyDelete
  2. salam kenal,, wah cantik gitu,, belogisam disini

    ReplyDelete
  3. foundation is just a makeup. its only help in covering but bb cream got some spf and other things which help for your skin. but i prefer foundation cause foundation cover everything but bb cream is not. okay bye xoxoxoxoxxooxoxoxox najaa xoxoxoxoxoxoxoox

    ReplyDelete

Thank you for reading