Thursday, March 7, 2013

SAMSUNG GALAXY SIII


Assalamualaikum.

Hai. Memandangkan Blackberry Curve 8520 saya yang sudah setahun lebih saya gunakan ini banyak buat masalah seperti hang maka saya perlu beli smartphone baru agar lebih mudah saya bersosial di laman sesawang dimana-mana sahaja tanpa perlu risau dengan masalah hang & internet macam siput! Jadi, saya senaraikan jenis-jenis smartphone keluaran baru seperti Iphone 5/Galaxy SIII/Galaxy Note II. Pemilihan berdasarkan:

1) Bajet
2) Handphone tak besar sangat & tak kecil sangat (Pangkah Note II)
-Sedar diri tak boleh pegang handphone besar & diri ini comel 
3) Gambar yang cantik
-Best untuk di-upload di Instagram & Blog
4) Video haruslah HD
-Boleh buat video hosting (kelaaaaasss..)
5) MAIN GAME PUAS-PUAS!!

Setelah Note II dipangkah, gaduh puas-puas dengan flying man sama ada pilih Iphone5 atau Galaxy SIII. Macam-macam kelebihan & kekurangan dipertikaikan. Saya mengaku, majoriti perempuan pilih handphone ikut nafsu. Hari berikutnya, saya re-check diary, saja nak take note untuk kelas UiTM akan datang. Tiba-tiba ter-perasan wish list "I really want Samsung SIII".. Fuhlamak macam tak sangka wish list akan tercapai kalau betul-betul pilih SIII. 

Maka keputusan muktamad dibuat adalah memilih Samsung Galaxy SIII. 

Cuba semak disini (LINK)

Apa yang menarik perhatian saya:

Smart Stay
S Voice
Smart Alert and Direct Call
Social Tag
S-Beam
Buddy Photo Share
AllShare Play
4.8" HD SUPER AMOLED Display
Pop up Play
Intelligent Camera





Maka dengan ini, saya akan lebih aktif meng-upload gambar di Instagram. Yeahh! Boooo

Cc kepada ayah saya yang support untuk beli hp baru & flying man yang tolong & bawa saya beli hp. Mwah mwah!

3 comments:

  1. saya memang nak iphone dari dulu lagi tapi bila tengok segala kekurangan dan kelebihan, Samsung SIII berjaya menawan hati. akhirnya hajat tercapai. :)

    ReplyDelete

Thank you for reading